დანართი №2
კლასი–1-ლი
N |
საგანი |
წიგნის დასახელება |
გამომცემლობა |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
შპს ,,გაზეთი საქართველოს მაცნე“ |
|
2 |
მათემატიკა |
მათემატიკა |
შპს,,ინტელექტი“ |
3 |
ინგლისური ენა |
ინგლისური ენა |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
4 |
ბუნებისმეტყველება |
ბუნებისმეტყველება |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
5 |
მუსიკა |
მუსიკა |
საერთაშორისო ასოციაცია,,წყაროსთვალი“ |
6 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
შპს ,,გამომცემლბა კლიო“ |
7 |
საღმრთო სჯული |
საღმრთო სჯული |
|
8 |
ჭადრაკი |
ჭადრაკი |
შპს „კლიო“ |
N |
საგანი |
წიგნის დასახელება |
გამომცემლობა |
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
შპს ,,გაზეთი საქართველოს მაცნე“ |
2 |
მათემატიკა |
მათემატიკა |
შპს,,ინტელექტი“ |
3 |
ინგლისური ენა |
ინგლისური ენა |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
4 |
ბუნებისმეტყველება |
ბუნებისმეტყველება |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
5 |
მუსიკა |
მუსიკა |
საერთაშორისო ასოციაცია,,წყაროსთვალი“ |
6 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
შპს ,,გამომცემლბა კლიო“ |
7 |
საღმრთო სჯული |
საღმრთო სჯული |
|
8 |
ჭადრაკი |
ჭადრაკი |
შპს ,,გაზეთი საქართველოს მაცნე“ |
საგანი |
წიგნის დასახელება |
გამომცემლობა |
|
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
შპს ,,გაზეთი საქართველოს მაცნე“ |
2 |
მათემატიკა |
მათემატიკა |
შპს,,ინტელექტი“ |
3 |
ინგლისური ენა |
ინგლისური ენა |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
4 |
ბუნებისმეტყველება |
ბუნებისმეტყველება |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
5 |
მუსიკა |
მუსიკა |
საერთაშორისო ასოციაცია,,წყაროსთვალი“ |
6 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
შპს ,,გამომცემლბა კლიო“ |
7 |
საღმრთო სჯული |
საღმრთო სჯული |
|
8 |
მე და საზოგადოება |
მე და საზოგადოება |
შპს ,,გამომცემლობა ,,სიდი“ |
კლასი–მე-4
N |
საგანი |
წიგნის დასახელება |
გამომცემლობა |
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
შპს ,,გაზეთი საქართველოს მაცნე“ |
2 |
მათემატიკა |
მათემატიკა |
შპს,,ინტელექტი“ |
3 |
ინგლისური ენა |
ინგლისური ენა |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
4 |
ბუნებისმეტყველება |
ბუნებისმეტყველება |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
5 |
მუსიკა |
მუსიკა |
საერთაშორისო ასოციაცია,,წყაროსთვალი“ |
6 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
შპს ,,გამომცემლბა კლიო“ |
7 |
საღმრთო სჯული |
საღმრთო სჯული |
|
8 |
მე და საზოგადოება |
მე და საზოგადოება |
შპს ,,გამომცემლობა ,,სიდი“ |
N |
საგანი |
წიგნის დასახელება |
გამომცემლობა |
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
შპს ,,სწავლანი“ |
2 |
მათემატიკა |
მათემატიკა |
შპს,,ინტელექტი“ |
3 |
ინგლისური ენა |
ინგლისური ენა |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
4 |
ბუნებისმეტყველება |
ბუნებისმეტყველება |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
5 |
მუსიკა |
მუსიკა |
საერთაშორისო ასოციაცია,,წყაროსთვალი“ |
6 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
შპს ,,გამომცემლბა კლიო“ |
7 |
საღმრთო სჯული |
საღმრთო სჯული |
|
რუსული ენა |
რუსული ენა |
,,ოცდამეერთე“ |
|
9 |
ჩვენი საქართველო |
ჩვენი საქართველო |
შპს ,,გამომცემლბა კლიო“ |
10 |
კომპიუტერული ტექნოლოგიები |
კომპიუტერული ტექნოლოგიები |
შპს გამომცემლობა ,,დიოგენე’ |
კლასი -მე-6
N |
საგანი |
წიგნის დასახელება |
გამომცემლობა |
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
შპს ,,სწავლანი“ |
2 |
მათემატიკა |
მათემატიკა |
შპს,,ინტელექტი“ |
3 |
ინგლისური ენა |
ინგლისური ენა |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
4 |
ბუნებისმეტყველება |
ბუნებისმეტყველება |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
5 |
მუსიკა |
მუსიკა |
საერთაშორისო ასოციაცია,,წყაროსთვალი“ |
6 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
შპს ,,გამომცემლბა კლიო“ |
7 |
საღმრთო სჯული |
საღმრთო სჯული |
|
8 |
რუსული ენა |
რუსული ენა |
,,ოცდამეერთე“ |
9 |
ჩვენი საქართველო |
ჩვენი საქართველო |
შპს ,,ლოგოს პრესი“ |
10 |
კომპიუტერული ტექნოლოგიები |
კომპიუტერული ტექნოლოგიები |
შპს გამომცემლობა ,,დიოგენე’ |
კლასი -მე-7
N |
საგანი |
წიგნის დასახელება |
გამომცემლობა |
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
შპს ,,სწავლანი“ |
2 |
მათემატიკა |
მათემატიკა |
შპს,,ინტელექტი“ |
3 |
ინგლისური ენა |
ინგლისური ენა |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
4 |
ბუნებისმეტყველება |
ბუნებისმეტყველება |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
5 |
მუსიკა |
მუსიკა |
საერთაშორისო ასოციაცია,,წყაროსთვალი“ |
6 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
შპს გამომცემლობა ,,დიოგენე“ |
7 |
საღმრთო სჯული |
საღმრთო სჯული |
|
8 |
რუსული ენა |
რუსული ენა |
,,ოცდამეერთე“ |
ისტორია |
ისტორია |
შპს ,,გამომცემლბა დიოგენე“ |
|
10 |
ფიზიკა |
ფიზიკა |
შპს გამომცემლობა ,,კლიო“ |
11 |
გეოგრაფია |
გეოგრაფია |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
12 |
ბიოლოგია |
ბიოლოგია |
შპს,,ტრიასი“ |
13 |
ფიზ/აღზრდა |
ფიზ/აღზრდა |
,,შოთა ხაბარელი“ |
N |
საგანი |
წიგნის დასახელება |
გამომცემლობა |
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
შპს ,,სწავლანი“ |
2 |
მათემატიკა |
მათემატიკა |
შპს ,,გამომცემლობა,,ინტელექტი“ |
3 |
ინგლისური ენა |
ინგლისური ენა |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
4 |
სამოქალაქო განათლება |
სამოქალაქო განათლება |
შპს ,,დიოგენე“ |
5 |
მუსიკა |
მუსიკა |
შპს ,,გამომცემლობა,,ინტელექტი“ |
6 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
შპს გამომცემლობა ,,დიოგენე“ |
7 |
საღმრთო სჯული |
საღმრთო სჯული |
|
8 |
რუსული ენა |
რუსული ენა |
,,ოცდამეერთე“ |
9 |
ისტორია |
ისტორია |
შპს ,,გამომცემლბა დიოგენე“ |
10 |
ფიზიკა |
ფიზიკა |
შპს გამომცემლობა ,,ინტელექტი“ |
11 |
გეოგრაფია |
გეოგრაფია |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
12 |
ბიოლოგია |
ბიოლოგია |
შპს,,ტრიასი“ |
13 |
ფიზ/აღზრდა |
ფიზ/აღზრდა |
,,შოთა ხაბარელი“ |
N |
საგანი |
წიგნის დასახელება |
გამომცემლობა |
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
შპს ,,სწავლანი“ |
2 |
მათემატიკა |
მათემატიკა |
შპს ,,გამომცემლობა,,ინტელექტი“ |
3 |
ინგლისური ენა |
ინგლისური ენა |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
4 |
სამოქალაქო განათლება |
სამოქალაქო განათლება |
შპს დიოგენე“ |
5 |
მუსიკა |
მუსიკა |
შპს ,,გამომცემლობა,,ინტელექტი“ |
6 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
შპს გამომცემლობა ,,დიოგენე“ |
7 |
საღმრთო სჯული |
საღმრთო სჯული |
|
8 |
რუსული ენა |
რუსული ენა |
,,ოცდამეერთე“ |
9 |
ისტორია |
ისტორია |
შპს ,,გამომცემლბა დიოგენე“ |
10 |
ფიზიკა |
ფიზიკა |
შპს გამომცემლობა ,,ინტელექტი“ |
11 |
გეოგრაფია |
გეოგრაფია |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
12 |
ბიოლოგია |
ბიოლოგია |
შპს,,ტრიასი“ |
13 |
ფიზ/აღზრდა |
ფიზ/აღზრდა |
,,შოთა ხაბარელი“ |
კლასი – მე-10
N |
საგანი |
წიგნის დასახელება |
გამომცემლობა |
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
შპს ,,სწავლანი“ |
2 |
მათემატიკა |
მათემატიკა |
შპს ,,ინტელექტი“ |
3 |
ინგლისური ენა |
ინგლისური ენა |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
4 |
სამოქალაქო განათლება |
სამოქალაქო განათლება |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
5 |
საქართველოს ისტორია |
საქართველოს ისტორია |
შპს,,ლოგოს პრესი“ |
6 |
ისტორია |
ისტორია |
შპს,,ლოგოს პრესი“ |
7 |
საღმრთო სჯული |
||
8 |
რუსული ენა |
რუსული ენა |
,,ოცდამეერთე“ |
9 |
ფიზიკა |
ფიზიკა |
შპს გამომცემლობა ,,დიოგენე“ |
10 |
გეოგრაფია |
გეოგრაფია |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
11 |
ბიოლოგია |
ბიოლოგია |
შპს,,ტრიასი“ |
12 |
ქიმია |
ქიმია |
შპს ,,საქართველოს მაცნე“ |
კლასი -მე-11
N |
საგანი |
წიგნის დასახელება |
გამომცემლობა |
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
2 |
მათემატიკა |
მათემატიკა |
შპს ,,გამომცემლობა,,ინტელექტი“ |
3 |
ინგლისური ენა |
ინგლისური ენა |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
4 |
მოქალაქეობა |
მოქალაქეობა |
|
5 |
საქართველოს ისტორია |
საქართველოს ისტორია |
შპს,,ლოგოს პრესი“ |
6 |
ისტორია |
ისტორია |
შპს ,,გამომცემლბა დიოგენე“ |
7 |
საღმრთო სჯული |
||
8 |
რუსული ენა |
რუსული ენა |
,,ოცდამეერთე“ |
9 |
ფიზიკა |
ფიზიკა |
შპს გამომცემლობა ,,დიოგენე“ |
10 |
გეოგრაფია |
გეოგრაფია |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
11 |
ბიოლოგია |
ბიოლოგია |
შპს,,ტრიასი“ |
12 |
ქიმია |
ქიმია |
შპს ,,გამომცემლობა,,ინტელექტი“ |
13 |
არჩევითი |
||
14 |
პროექტით სწავლება |
||
კლასი -მე-12
N |
საგანი |
წიგნის დასახელება |
გამომცემლობა |
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
შპს ,,სწავლანი“ |
2 |
მათემატიკა |
მათემატიკა |
შპს ,,ინტელექტი“ |
3 |
ინგლისური ენა |
Activate B1+ |
Pearson |
4 |
რუსული ენა |
რუსული ენა სნ |
შპს გამომცემლობა ,,დიოგენე“ |
5 |
სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება |
სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება |
შპს,,სიდი“ |
6 |
ისტორია |
ისტორია |
შპს ,,ბაკურ სულაკაური“ |
7 |
საღმრთო სჯული |
||
დანართიN3
შემაჯამებელი დავალებების სავალდებულო მინიმალური
რაოდენობა კლასებისა და საგნების მიხედვით
V კლასი
№ |
საგანი |
საათების რაოდენობა კვირაში |
შენიშვნა |
შემაჯამებელი დავალების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა |
|
სემესტრი |
სემესტრი |
||||
I |
II |
II |
|||
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
5 |
5 |
ენის სწავლებას უნდა დაეთმოს ცალკე საგაკვეთილო საათი, რომლის რაოდენობას პედაგოგი განსაზღვრავს კლასის საჭიროების მიხედვით. |
5 |
2 |
მათემატიკა |
5 |
5 |
6 |
|
3 |
პირველი უცხოური ენა ინგლისური ენა |
3 |
3 |
4 |
|
4 |
მეორე უცხოური ენა რუსული ენა |
2 |
2 |
3 |
|
5 |
ჩვენი საქართველო |
2 |
2 |
3 |
|
6 |
ბუნებისმეტყველება |
3 |
3 |
4 |
|
7 |
ისტ |
2 |
2 |
2 |
|
8 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
2 |
2 |
2 |
|
9 |
მუსიკა |
2 |
2 |
2 |
|
10 |
ფიზიკური აღზრდა |
2 |
2 |
VI კლასი
№ |
საგანი |
საათების რაოდენობა კვირაში |
შენიშვნა |
შემაჯამებელი დავალების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა |
||
სემესტრი |
სემესტრი |
|||||
I |
II |
I |
II |
|||
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
5 |
5 |
ენის სწავლებას უნდა დაეთმოს ცალკე საგაკვეთილო საათი, რომლის რაოდენობას პედაგოგი განსაზღვრავს კლასის საჭიროების მიხედვით. |
3 |
5 |
2 |
მათემატიკა |
4 |
4 |
4 |
6 |
|
3 |
პირველი უცხოური ენა ინგლისური ენა |
3 |
3 |
4 |
4 |
|
4 |
მეორე უცხოური ენა რუსული ენა |
2 |
2 |
2 |
3 |
|
5 |
ჩვენი საქართველო |
3 |
3 |
2 |
3 |
|
6 |
ბუნებისმეტყველება |
3 |
3 |
3 |
4 |
|
7 |
ისტ |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
8 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
2 |
2 |
2 |
2 |
VII კლასი
N |
საგანი |
შემაჯამებელი დავალების სავალდებულო რაოდენობა, წლიური |
შენიშვნა |
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
6 |
წლიური პროგრამა მოიცავს 3 თემატურ ბლოკს. რეკომენდებულია თითოეული ბლოკისთვის მინიმუმ 2 შემაჯამებელი დავალების ჩატარება. |
2 |
მათემატიკა |
4 |
|
3 |
პირველი უცხოური ენა – ინგლისური ენა |
5 |
შემაჯამებელი დავალება უნდა დაიგეგმოს მინიმუმ რამოდენიმე 2-4 UNIT დასრულების შემდეგ. |
4 |
მეორე უცხო ენა-რუსული ენა |
5 |
შემაჯამებელი დავალება უნდა დაიგეგმოს მინიმუმ რამოდენიმე 2-4 UNIT დასრულების შემდეგ. |
5 |
ისტორია |
4 |
წლიური პროგრამა სამ თემას მოიცავს, მაგრამ მესამე თემა – ანტიკური და გვიანანტიკური ხანა, არის დანარჩენ ორთან შედარებით დიდი. ამიტომ საჭიროა, რომ ამ თემის ფარგლებში ორი შემაჯამებელი მუშაობა ჩატარდეს. აქედან გამომდინარე წლის განმავლობაში შემაჯამებელი დავალებების მინიმალური რაოდენობა სამის ნაცვლად რეკომენდებულია იყოს ოთხი (ორი პირველ სემესტრში, ორიც მეორე სემესტრში) |
6 |
გეოგრაფია |
4 |
|
7 |
ფიზიკა |
3 |
|
8 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
3 |
|
9 |
მუსიკა |
3 |
|
10 |
ფიზ/აღზრდა და სპორტი |
2 |
|
12 |
ბიოლოგია |
5 |
|
13 |
სამოქალაქო განათლება |
5 |
VIII კლასი
N |
საგანი |
შემაჯამებელი დავალების სავალდებულო რაოდენობა, წლიური |
შენიშვნა |
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
6 |
|
2 |
მათემატიკა |
6 |
თითოეულ სემესტრში 2-2 ალგებრასა და გეომეტრიაში და 1-1 რიცხვებსა და მონაცემთა ანალიზში. |
3 |
პირველი უცხოური ენა – ინგლისური ენა |
5 |
|
4 |
მეორე უცხო ენა-რუსული ენა |
5 |
|
5 |
ისტორია |
4 |
|
6 |
გეოგრაფია |
4 |
|
7 |
ფიზიკა |
2 |
|
8 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
3 |
|
9 |
მუსიკა |
3 |
|
10 |
ფიზ/აღზრდა და სპორტი |
2 |
|
12 |
ბიოლოგია |
5 |
|
13 |
სამოქალაქო განათლება |
5 |
IX კლასი
№ |
ს ა გ ა ნ ი |
საათების რაოდენობა კვირაში |
შემაჯამებელი დავალების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა |
|
I სემესტრი |
II სემესტრი |
|||
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
5 |
4 |
5 |
2 |
მათემატიკა |
4 |
4 |
6 |
3 |
პირველი უცხო ენა – ინგლისური ენა |
2 |
2 |
3 |
4 |
მეორე უცხო ენა – რუსული ენა |
2 |
2 |
3 |
5 |
ისტორია |
3 |
2 |
3 |
6 |
გეოგრაფია |
2 |
2 |
3 |
7 |
სამოქალაქო განათლება |
2 |
2 |
3 |
8 |
ბიოლოგია |
2 |
2 |
3 |
9 |
ფიზიკა |
3 |
2 |
3 |
10 |
ქიმია |
3 |
2 |
3 |
11 |
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება |
1,5 |
2 |
3 |
12 |
მუსიკა |
1,5 |
2 |
2 |
13 |
სპორტი |
2 |
||
14 |
საღმრთო სჯული |
2 |
X კლასი
(შემაჯამებელი დავალებების რაოდენობა განისაზღვრება შესასწავლი თემების რაოდენობის შესაბამისად)
№ |
ს ა გ ა ნ ი |
შემაჯამებელი დავალების რაოდენობა |
|
I სემესტრი |
II სემესტრი |
||
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
||
2 |
მათემატიკა |
||
3 |
პირველი უცხო ენა – ინგლისური ენა |
||
4 |
მეორე უცხო ენა – რუსული ენა |
||
5 |
ისტორია |
||
6 |
გეოგრაფია |
||
7 |
სამოქალაქო განათლება |
||
8 |
ბიოლოგია |
||
9 |
ფიზიკა |
||
10 |
ქიმია |
||
11 |
სპორტი |
||
12 |
საღმრთო სჯული |
||
13 |
არჩევითი საგანი |
XI კლასი
(შემაჯამებელი დავალებების რაოდენობა განისაზღვრება შესასწავლი თემების რაოდენობის შესაბამისად)
№ |
ს ა გ ა ნ ი |
შემაჯამებელი დავალების რაოდენობა |
|
I სემესტრი |
II სემესტრი |
||
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
||
2 |
მათემატიკა |
||
3 |
პირველი უცხო ენა – ინგლისური ენა |
||
4 |
მეორე უცხო ენა – რუსული ენა |
||
5 |
ისტორია |
||
6 |
გეოგრაფია |
||
7 |
ბიოლოგია |
||
8 |
ფიზიკა |
||
9 |
ქიმია |
||
10 |
ფიზ/აღზრტა და სპორტი |
||
11 |
საგზაო ნიშნები და მოძრაობის უსაფრთხოება |
||
12 |
საღმრთო სჯული |
||
13 |
არჩევითი საგანი |
XII კლასი
№ |
ს ა გ ა ნ ი |
შემაჯამებელი დავალების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა |
|
I სემესტრი |
II სემესტრი |
||
1 |
ქართული ენა და ლიტერატურა |
3 |
4 |
2 |
მათემატიკა |
4 |
4 |
3 |
პირველი უცხო ენა – ინგლისური ენა |
3 |
2 |
4 |
მეორე უცხო ენა – რუსული ენა |
2 |
2 |
5 |
ისტორია |
1 |
1 |
6 |
სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება |
1 |
|
7 |
ფიზ/აღ ზრდა და სპორტი |
||
8 |
არჩევითი საგანი |
1 |
|
9 |
საღმრთო სჯული |
1 |
1 |
- ინკლუზიური განათლება
დანართიN2
ინკლუზიური განათლება გულისხმობს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის ჩართვას ზოგადსაგანმანათლებლო პროცესში თანატოლებთან ერთად.
- სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონეა (სსსმ) მოსწავლე, რომელსაც თანატოლების უმრავლესობასთან შედარებით აქვს სწავლასთან დაკავშირებული სირთულეები, ვერ ძლევს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ მინიმალურ მოთხოვნებს და საჭიროებს სპეციალურ საგანმანათლებლო მომსახურებას. კერძოდ, ეროვნული სასწავლო გეგმის მოდიფიცირებას ან ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შემუშავებას.
- სსსმ მოსწავლე შეიძლება იყოს მოსწავლე, რომელსაც აქვს:
- ფიზიკური დარღვევა
- ინტელექტუალური დარღვევა
- სენსორული დარღვევა (სმენის და/ან მხედველობის)
- მეტყველების დარღვევა
- ქცევითი და ემოციური დარღვევა
- გრძელვადიანი ჰოსპიტალიზაციის საჭიროება
- სირთულეები სოციალური ფაქტორების გამო და ამ მიზნით ვერ სძლევს ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებს.
- სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების დადასტურება ხდება სამინისტროს ინკლუზიური განათლების მულტიდისციპლინური გუნდის შეფასებისა და დასკვნის საფუძველზე. ასევე, მულტიდისციპლინური გუნდის მიერ განისაზღვრება სსსმ მოსწავლისათვის ეროვნული სასწავლო გეგმის ადაპტაციის საჭიროება.
- სკოლაში სსსმ მოსწავლის მოსვლის შემთხვევაში სკოლის დირექტორის ნორმატიულ სსამართლებრივი აქტით განისაზღვრება მულტიდისციპლინური გუნდის შემადგენლობა, რომელიც 10 დღის ვადაში ხვდება სსსმ მოსწავლის მშობელს და შეიმუშავებს ინდივიდუალურ სასწავლო გეგმას.
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა არის ეროვნულ სასწავლო გეგმაზე დაყრდნობით შემუშავებული სასწავლო გეგმა სსსმ მოსწავლისათვის, რომელიც წარმოადგენს სასკოლო სასწავლო გეგმის ნაწილს. იგი მაქსიმალურად უნდა ითვალისწინებდეს სსსმ მოსწავლის ყველა საგანმანათლებლო საჭიროებას და მისი დაკმაყოფილების გზებს, მოსწავლის ინტერესებსა და ინდივიდუალურ შესაძლებლობებს, ყველა დამატებით აქტივობას, რომელიც აუცილებელია გეგმით გათვალისწინებული მიზნების მისაღწევად.
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა მუშავდება ყველა საგანში ან რომელიმე კონკრეტულ საგანში/საგნებში სსსმ მოსწავლის საჭიროების შესაბამისად.
ყოველი სსსმ მოსწავლისათვის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის ფარგლებში დეტალურადაა დაგეგმილი:
- რომელ საგანში/საგნებში საჭიროებს მოსწავლე ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შემუშავებას. შერჩეულ საგნებში განისაზღვრება სასწავლო შედეგები, სწავლის სტრატეგიები და სასწავლო აქტივობები;
- დრო, რომელსაც მასწავლებელი დაუთმობს შერჩეულ მიზანს, აქტივობასა თუ მასალას;
- მოსწავლისათვის საჭირო დამატებითი და/ან ინდივიდუალური მეცადინეობები, მეცადინეობის დრო, ადგილი და ხანგრძლივობა.
- დამატებით და/ან ინდივიდუალურ მეცადინეობაზე პასუხისმგებელი პირი, სსსმ მოსწავლისათვის დამხმარე პერსონალი.
- სასწავლო პროცესში გამოსაყენებელი მასალა და მასალის უზრუნველყოფაზე პასუხისმგებელი პირი.
- მოსწავლისათვის საჭირო დამატებითი ტექნიკური რესურსი.
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა ითვალისწინებს ინფორმაციას ბავშვის ძლიერი და სუსტი მხარეების შესახებ აკადემიური, შემეცნებითი, სოციალური, ქცევითი, ემოციური, მოტორული და სხვა სფეროების მიხედვით.
სწავლის პროცესში სირთულეების გამოვლენის შემდეგ სკოლა უზრუნველყოფს სსსმ მოსწავლის შესაძლებლობების სიღრმისეულ შეფასებას, საჭიროების შემთხვევაში სსსმ მოსწავლის სიღრმისეული შეფასებისათვის და მის განათლებასთან დაკავშირებული რეკომენდაციებისათვის სკოლა მიმართავს სამინისტროს ინკლუზიური განათლების მულტიდისციპლინურ გუნდს.
თითოეული მოსწავლისათვის სკოლა განსაზღვრავს ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შესამუშავებლად სამუშაო ჯგუფს (ისგ-ს ჯგუფი), რომელიც უზრუნველყოფს სსსმ მოსწავლისათვის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შემუშავებას.
ისგ-ს ჯგუფში გაერთიანებული არიან ის პედაგოგები, რომლებიც უშუალოდ ასწავლიან მოსწავლეს, აგრეთვე მშობლები, სკოლის ადმინისტრაციის წევრები, ფსიქოლოგი.
ისგ-ს ჯგუფს ჰყავს კოორდინატორი, რომელიც წარმართავს ჯგუფის მუშაობას და პასუხისმგებელია მის საქმიანობაზე.
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შედგენის შემდეგ ტარდება ისგ-ს ჯგუფის წევრების მინიმუმ ერთი მიმდინარე და ყოველი სემესტრის ბოლოს ერთი შემაჯამებელი შეხვედრა. გეგმის განხორციელების მონიტორინგის შედეგად გეგმა ექვემდებარება პერიოდულ ცვლილებებს.
ისგ-ს ჯგუფის შეხვედრებზე იწარმოება სხდომის ოქმები, ყველა სხდომის ოქმი ინახება მოსწავლის პირად საქმეში.
სასწავლო წლის ბოლოს ისგ-ს ჯგუფი სკოლის ადმინისტრაციას აწვდის სსსმ მოსწავლის პირად საქმეში შესატანად მოსწავლის შესახებ წარმოებულ სრულ დოკუმენტაციას.
სსსმ მოსწავლის აკადემიური მიღწევის შეფასება ხდება იმავე პრინციპით, რომლითაც ხდება ნებისმიერი სხვა მოსწავლის აკადემიური მირწევის შეფასება. თუ სსსმ მოსწავლე განათლებას იღებს ინდივიდუალური სასწავლო გეგმით, ფასდება მის მიერ ამავე გეგმით განსაზღვრული მიზნების მიღწევის დონე. სსსმ მოსწავლე, რომელიც წარმატებით სძლევს ინდივიდუალურ სასწავლო გეგმას, ფასდება მაღალი შეფასებით.
მოსწავლის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის ჩარჩო
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა (ისგ) არის სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე (სსსმ) მოსწავლისათვის შექმნილი, ეროვნულ სასწავლო გეგმაზე დაფუძნებული სასწავლო გეგმა.
მოსწავლე (სახელი, გვარი) |
|||||||||||||
პირადი ნომერი |
|||||||||||||
სკოლა |
|||||||||||||
კლასი |
|||||||||||||
დაბადების თარიღი |
|||||||||||||
ასაკი |
|||||||||||||
მშობლის/კანონიერი წარმომადგენლის სახელი, გვარი |
დედა – მამა – მეურვე/მზრუნველი – |
||||||||||||
ტელეფონის ნომერი |
|||||||||||||
იურიდიული მისამართი |
|||||||||||||
ფაქტობრივი მისამართი |
|||||||||||||
მისამართი |
|||||||||||||
ელ ფოსტა |
|||||||||||||
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა იქმნება მულტუდისციპლინური გუნდის მიერ მოსწავლის სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების დადასტურებიდან ერთი თვის ვადაში, ხოლო უკვე იდენტიფიცირებული მოსწავლეებისთვის 2 კვირის ვადაში. ისგ-ის შექმნის თარიღი (წელი, თვე, რიცხვი) ————————————————- მოსწავლის ისგ-ზე პასუხისმგებელი პირი (კლასის დამრიგებელი) სსსმ მოსწავლისათვის სკოლამ უნდა განსაზღვროს ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შესამუშავებლად სამუშაო ჯგუფი (ისგ ჯგუფი), რომელშიც ერთიანდებიან სსსმ მოსწავლის საგნის მასწავლებლები, მშობელი, ფსიქოლოგი, სპეციალური მასწავლებელი. ისგ-ის შეხვედრები მნიშვნელოვანია ჩატარდეს წელიწადში მინიმუმ 4-ჯერ (იხ. ცხრილი). შეხვედრებზე განიხილება გეგმის შესრულების მიმდინარეობა და გეგმაში შესატანი ცვლილებები (თუკი, ამის საჭიროება არსებობს). გეგმის განხორციელების მონიტორინგის შედეგად გეგმა ექვემდებარება პერიოდულ ცვლილებებს. |
|||||||||||||
შენიშვნა: თუკი, წლის მანძილზე ჩატარდება საჭიროებით განსაზღვრული შეხვედრა, ცხრილს დაემატება შესაბამისი ჩანაწერები. |
შეხვედრები
(1) შეხვედრა – I სემესტრის დასაწყისში, თარიღი ————— ისგ – ის შეხვედრის მონაწილეები |
||
|
სახელი, გვარი |
|
|
სახელი, გვარი |
საგანი |
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
(2) შეხვედრა – I სემესტრის ბოლოს, თარიღი ——————– ისგ – ის შეხვედრის მონაწილეები |
||
|
სახელი, გვარი |
|
|
სახელი, გვარი |
საგანი |
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
(3) შეხვედრა – II სემესტრის დასაწყისში, თარიღი ————- ისგ – ის შეხვედრის მონაწილეები |
||
|
სახელი, გვარი |
|
|
სახელი, გვარი |
საგანი |
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
(4) შეხვედრა – II სემესტრის ბოლოს ——————- ისგ – ის შეხვედრის მონაწილეები |
||
|
სახელი, გვარი |
|
|
სახელი, გვარი |
საგანი |
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
მონაცემები სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლისთვის მიმდინარე სასწავლო პროცესის თაობაზე
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმით სწავლების საჭიროება (განმარტება: ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული შედეგების რაოდენობრივი და/ან თვისებრივი ცვლილება, რაც გულისხმობს სასწავლო მიზნების მოდიფიცირებას – რაოდენობრივ შემცირებას, გამარტივებას მოსწავლის მზაობისა და შესაძლებლობების გათვალისწინებით). |
დიახ |
არა |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დადებითი პასუხის შემთხვევაში, მიუთითეთ ის საგნობრივი პროგრამები (საგნები), რომელთა ფარგლებშიც საჭიროა ინდივიდუალური სასწავლო მიზნის/ების განსაზღვრა _________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შინ სწავლების საჭიროება (განმარტება: იმ შემთხვევაში, თუ სსსმ მოსწავლეს ჯანმრთელობის მდგომარეობა არ აძლევს სკოლაში სიარულის საშუალებას, სკოლა მიმართავს მულტიდისციპლინურ გუნდს, რომლის დასკვნის საფუძველზეც სსსმ მოსწავლე სწავლას განაგრძობს შინ სწავლების ფორმით. ამ შემთხვევაში მოსწავლე ირიცხება სკოლაში, მაგრამ არ ესწრება გაკვეთილებს. სკოლა უდგენს მას ინდივიდუალური სწავლების გეგმას, რომლის მიხედვითაც მოხდება სსსმ მოსწავლის შინ სწავლება). |
დიახ |
არა |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დადებითი პასუხის შემთხვევაში, მიუთითეთ: შინ სწავლების ხანგრძლივობა: –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– შინ სწავლებით უზრუნველყოფილი საგნები: –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– პასუხისმგებელი მასწავლებელი/ები –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– დატვირთვა კვირის განმავლობაში: ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ინდივიდუალური განრიგის საჭიროება (განმარტება: იმ შემთხვევაში, თუ სსსმ მოსწავლეს ჯანმრთელობის მდგომარეობის, ქცევის სირთულეების ან სხვა მიზეზის გამო უჭირს ყველა გაკვეთილზე დასწრება და სკოლასთან ადაპტაცია, მულტიდისციპლნური გუნდის გადაწყვეტილებით, შესაძლებელია ის საჭიროებდეს გაკვეთილებზე დასწრების ინდივიდუალურ განრიგს). |
დიახ |
არა |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დადებითი პასუხის შემთხვევაში, სასწავლო დღეებისთვის დააკონკრეტეთ გაკვეთილები, რომელსაც მოსწავლე ესწრება
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო გარემოს აკომოდაციის საჭიროება (განმარტება: სასწავლო გარემოს აკომოდაცია ნიშნავს სასწავლო გარემოს ისეთი ცვლილებას, რომელიც არ იწვევს ეროვნული სასწავლო გეგმის შინაარსის შეცვლას, არამედ ხელს უწყობს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლისთვის შესაბამისი სასწავლო გარემოს და პირობების შექმნას) |
დიახ |
არა |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დადებითი პასუხის შემთხვევაში, შემოხაზეთ საჭირო აკომოდაციის სახეები |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ა) ინსტრუქციის აკომოდაცია:
|
ბ) გარემო პირობების აკომოდაცია:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გ) შეფასების აკომოდაცია:
|
დ) დროის, გრაფიკის აკომოდაცია:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დამატებითი სერვისების საჭიროება (განმარტება: შესაძლოა სსსმ მოსწავლეს ესაჭიროებოდეს დამატებითი სერვისები სკოლაში სრულფასოვანი ინტეგრაციის ხელშეწყობისთვის, მაგ. ინდივიდუალური გაკვეთილები რესურს ოთახში, ინდივიდუალური ასისტენტის მომსახურება, მობილობა-ორიენტაციის ტრენერი, ჟესტური ენის თარჯიმანი, სასკოლო ავტობუსით მომსახურება, ადაპტირებული ავეჯით სარგებლობა და სხვ.) |
დიახ |
არა |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დადებითი პასუხის შემთხვევაში, დააკონკრეტეთ საჭირო სერვისი: ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– |
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მონიტორინგი
გრძელვადიანი მიზანი:
მოკლევადიანი მიზნები:
მოკლევადიანი მიზნები |
თვე 1 |
თვე 2 |
თვე 3 |
თვე 4 |
თვე 5 |
|
1 |
||||||
2 |
||||||
3 |
||||||
4 |
||||||
5 |
მიღწეული მოკლევადიანი მიზნების აღწერა ხდება განმავითარებელი კომენტარით
ინდივიდუალურ სასწავლო გეგმას თან უნდა ახლდეს სასწავლო წლის მანძილზე შესრულებული მოსწავლის ნამუშევრები, დავალებები.